Tuesday, March 2, 2010

Hotel Mania...mania...macam Krumania je hehe


Esok aku dapat keja kat shah alam syeksyen 15 di Power Steel, tercapai cita2 aku menjadi seorang engineer, huhu, syukur. Tapi itu bukan aku nak cite hari ni haha. Nak cite pasal hotel mania, drama baru di TV3. 

Wah2 bestnya hotel mania. Puas hati la tgk cite ni. Drama muzikal, lebih2 lagu kru byk dlm cite ni, hehe. Tempat lak kat Marriot Putrajaya, aku penah la keja kat situ, best. Bile tgk adiwira, dieorg ckp die sarawak, teringtlak penah orang ingt aku sarawakian masa keja kat hotel dulu haha, mmg ada kena mengenala sket ngn kisah aku tu, si marsha yg tegedik2 n garang tu mmg btul tau. Dl mmg ada minah cm tu kat hotel. Dulu si minah tu nama Shida, mmg mcm tu, suke ajak kiteorang karaoke huhu lalalala.  haha. Si bob chef pn same, mulut kecoh, gud job KRU sbb ada cite mcm ni, dieorang tul2 wat kajian b4 running dis project, tahniah

Bagi aku xrugi la kalau tgk cite hotel mania ni, puas hati, cerita xla berat sgt. Santai je yeah. Apepun tahniah kepada semua pelakon dan krew yang menjayakan cerita ini, harap KRU trus berkarya untuk masa mendatang.


Kalau di lihat promo drama ini, kebanyakan di bintangi oleh bekas – bekas peserta Akademi Fantasia. Penyanyi menjadi pelakon. Aduh, macam – macam dunia artist sekarang.

Apa yang ada dilihat, Hotel Mania macam berkonsepkan Muzikal sebab ada scene – scene menyanyi dan menari di kaki tangga hotel tersebut. Erm, macam biasalah aku, disebabkan lagu tema atau OST dia macam best jer, jadi aku mesti tengok.

Dikatakan drama muzikal ini yang pertama di Slot Lestary untuk tahun 2010 ini di Tv3 dengan jumlah episode sebanayk 26 episode hasil terbitan daripada kumpulan adik beradik. Siapa lagi kalau bukan Kumpulan KRU. Memang baguslah adik beradik ni. Pandai.

Antara pelakon yang terdapat dalam drama Hotel Mania ini, adalah Anding Indrawani, Marsha, Dafi, Adam, Bob, Zain Ruffedge dan Ryzal. Drama muzikal sudah bukan satu idea yang baru. Walaupun sambutannya kurang baik tetapi ia tidak mematahkan semangat KRU Studios untuk menerbitkan drama muzikal mereka sendiri.

Lagu tema Hotel Mania ni pun best gak, korang boleh dengar sini.






Lirik:

Nada bersendirian

Memerlukan iringan

Nota /Noktah kedua dan ketiga

Dibantu irama

A,B,C,D,E,F,G

Rentetan kunci do re mi

Bersatu kita terus

Mewarnakan lagu

Berpadu suara kita alunkan melodi

Diriku dan dirimu

Menceria kan suasana harmoni

Hotel Mania.



Sinopsis ini petikan daripada Gua.com.my

Cerita bermula dengan Adiwira (lakonan Anding), seorang graduan dari Sarawak yang ke Hotel Mania untuk mencari bapa kandung yang tidak pernah ditemui.

Di Hotel Mania, Adiwira berkenalan dengan Girang (Dafi) yang menjalani latihan praktikal di situ. Kebetulan, hotel tersebut sedang mengadakan temuduga terbuka untuk pelatih-pelatih baru. Girang mencadangkan kepada Adiwira untuk menghadiri temuduga itu supaya dia mempunyai tempoh yang lama untuk menyelesaikan misi mencari bapa kandungnya.

Ketika bekerja di sana, Adiwira bertemu Emilia (Adeline Anthony) yang bertugas di bahagian spa & sauna. Emilia selalu dibuli Mar (Marsha), pekerja ‘front desk’ yang menaruh hati pada Adiwira. 


P.S. Hope dat KRU still make their next album...too long waiting...huhu

Artikel di petik daripada:

http://amsuda.blogspot.com

http://www.ezy4u.org


3 comments:

marjeena said...

hihi. banyak gile artis AF!
ni anne. add my link too: Http://the-nona-biha.blogspot.com

AeroL 5ivE said...

hai anne...thnks cos comment my blog...nanti ayoi add anne k...

AeroL 5ivE said...

testing

Post a Comment