Tuesday, April 1, 2008

Meninggalkan aku sendiri

Meninggalkan aku sendiri (aku scandal) – Hujan






kan ku berikan semua
agar kau gembira sentiasa
engkau tetap pergi
pergi meninggalkan ku sendiri

jgn disimpan tiada rahsia
katakan saja ku terima
engkau tetap pergi
pergi meninggalkan ku sendiri

waktu duka dulu
kita lalui bersama
bahagia bagaikan mlm ditemani bintang terang
hancur hati bila kau undurkan diri
meninggalkan daku
meninggalkan daku sendiri

senyuman manis dibawa angin
ku tunggu dikau terasa dingin
engkau tetap pergi
pergi meninggalkan ku sendiri


-------------------------------

rangkap pertamanya contohnya "kan ku berikan semua, agar kau gembira sentiasa": mmg sgt2 kena dgn kisah aku, sebab dahulu aku jugak yg byk memberikan sgala2 tuk die, selalu membuatkan dia gembira, tapi apa yg dpt die berikan pada aku, hanya cercaan dan hinaan.


rangkap kedua pulak, "jgn disimpan tiada rahsia, katakan saja ku terima": sllnye ape sahaja yg bermain di kepalanya dan apa yg terbuku di hatinya, sll dipendam dan jarang menceritakan pada aku. Tetapi bila keadaan da menjadi smakin tegang n kiteorang mula bertengkar baru la dia nk menceritakan sgalanya dan 'meletup' time tu jugak. Mmg time tu dah terlambat tuk perbaiki sgalanya, sbb hbgn kiteorang sudah hmpr penghujungnya. Terlambat...


"waktu duka dulu, kita lalui bersama, bahagia bagaikan mlm ditemani bintang terang,  hancur hati bila kau undurkan diri": mmg saat itu dia pergi meninggalkan aku sendiri, dia mengundurkan diri. Aku mmg dah lama mahu hbgn ini berakhir. Sebenar nya aku mmg xcintakan die, hbgn ini adalah satu kesilapan...

0 comments:

Post a Comment