Wednesday, April 2, 2008

Cas ion +ve dan -ve dalam Otak

Salam. Serba sedikit cerita semasa di UPM dahulu...


Tempat: Kolej 10, Serdang UPM


Yuhu. Hari ni aku xtau nak cite pasal kat sume blogers di sini. Cume ape yg aku nak cakap mmg panas sgt hari ni. Ptg yg membosankan dan menghangatkan sampai badan terhangit haha. Tp bukan itu yang aku nak cakap. Aku pn xtau nak ckp ape. Dah nak dekat exam final. Lega dapat siapkan byk asaimen flight mkanik sampai 6 asaimen. Cume aku stuck kat asaimen 3 tu, best gak blaja flight mechanic ni, more on physics lor. Tp pelik gak aku nape la ppuan ni xminat sgt ngn fizik, asik kimia jer, huhu.


Sbnrnya kalau kite byk mengira dan mahir dalam math, otak kite lebih cerdas dan lebih bijak. Sel-sel otak kita yang ion2 nya positif dan negatif dapat mengecas di dalam otak dan membuatkan otak kite lebih hebat bak Albert Einstein. Malah, dapat mengurangkan kite cepat nyanyuk, tua atau kena alzheimer.

P.S. Dedicated to Mak Sal whose gave me this message.

0 comments:

Post a Comment